fredag 9 februari 2018

Sportlov!

Här börjar det dra ihop sig mot sportlov med allt vad det innebär. På skolan har vi en läsutmaning över sportlovet, läs en bok som passar in på så många, av mig bestämda, kriterier som möjligt. Eleverna har hämtat lappar och börjat klura :-) På Vetlanda bibliotek är det dags för Sportlovsboken och pyssel. Det finns alltså egentligen ingen anledning att inte plocka med sig en en bok hem över lovet. Något ska man ju ändå göra efter skidturerna och pulkaåkningen :-)

Jag för min del ska plöja klart Fandom av Anna Day. Jag har även börjat gå igenom årets bokrea och börjat kryssa för lite vad jag är sugen på där. Blev lite extra glad över att hitta Martin Emtenäs bok Vilda djurboken, den kommer att hamna i min sons bokhylla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar